Brev:
Brug af flaske
30. juni 2016
Alder:
0 mdr.
Brug af flaske
Kære Helen
Tak for dit tidligere svar vedr. overgang til flaske. Vi er nu gået over til at give fuld flaske.
Jeg talte med en fra min mødregruppe, som også giver flaske fuldt, omkring brugen af flasken kontra amning, og vi synes begge at vi mangler vejledning i at bruge den. Når vi kigger på dem der ammer, så lægger de jo bare barnet til mange gange, hvis de ikke lige virker tilfredse. Hvor babyer er så små endnu, så vi kan ikke rigtig forvente en rytme, og det bliver nemmere at bruge flasken når vi fx kører med 3 lurer.
Helt praktisk har du skrevet at vi kan forvente følgende af baby: sove, spise, pludre, skiftes, spise og puttes til lur. Men en baby som får flaske kan bliver lidt begrænset i måltiderne hvis hun fx har fået 100 ml kl. 9 og skal sove 1,5 time efter for kan vi så give flaske igen når hun lige fik 100 ml for 1,5 time siden? Og hvid det så er en kort lur på 40-60 min så kan vi jo ikke give flaske igen allerede?
Så hvordan skal vi bruge den flaske på en god måde? Skal det så kun være små måltider hele tiden?
Synes ikke vi kan finde hjælp til det, så håber du kan hjælpe os på en meget praktisk måde?
Det skal lige sige at lige meget hvor længe min datter har sovet lur, så vågner hun altid og græder og det eneste som stopper det er mad.
Hilsen