Brev:
Skemad, hvordan og hvornår?
18. juni 2016
Alder:
5 mdr.
Skemad, hvordan og hvornår?
Hej Helen
Tak for dit tidligere svar. Det har hjulpet rigtig meget! Vi har arbejdet lidt med det du skrev, nogle dage sover han den lange lur ved middagstid og andre dage er den ved eftermiddagstid.
Jeg har lige nogle flere spørgsmål omkring skemaden. Min søn har fået skemad til frokost i ca. 3 uger nu, men de sidste par dage er han begyndt ikke at ville spise, når jeg mader ham, men når hans far mader er der intet problem. Problemet er bare at hans far arbejder i udlandet og derfor ofte ikke er hjemme.. Hvad kan dette skyldes? Og hvad kan jeg gøre ved det?
I den plan du sendte sidst har du skrevet to skemåltider ind, vil det sige at jeg allerede nu kan begynde med skemåltid til aftensmad ? Og hvornår begynder man med henholdsvis det 3. Skemåltid og med mellem måltider?
På nuværende tidspunkt er det sådan at han bliver ammet efter han har fået sit skemåltid, hvor længe skal man gøre det ?
Jeg laver hjemmelavet mos, som jeg fryser ned og så varmer i mikrobølgeovn, når han skal have det, men hvis vi er på farten og ikke har mulighed for at varme det, må han så godt få det koldt? Eller er det bedre at købe mos på glas eller i tube og give ham det?
Jeg er bare ikke så meget for det på glas/tube, da jeg har hørt at det indeholder meget sukker, er det rigtigt?
Med venlig hilsen
Marie