Brev:
Nyfødt, sut og søvn
4. juni 2016
Alder:
0 mdr.
Nyfødt, sut og søvn
Kære Helen
Lillesøster er netop kommet til verdenen og er lige om lidt 3 døgn gammel.
Umiddelbart virker det til at amningen fungere på den måde at hun tager godt fat om brystet og både har afføring som har skiftet farve til gul og hun tisser meget. Vi ammer rigtig meget lige nu.
Jeg har enormt svært ved af finde en rytme hvor vi kan få sovet. Det er rigtig varmt lige nu, svøb virker slet ikke. Hun sover generelt ikkr særlig meget. Hun falder i søvn efter amning men hver gang jeg forsøger at ligge hende så vågner hun og så kan vi starte forfra med amningen igen eller også så laver hun afføring efter hun har spist og så kan vi skifte og starte forfra igen.
Hun bliver enormt urolig i hele kroppen når jeg ligger hende selvom hun virker til at sove og efter lidt tid begynder hun at skrige.
Jeg har overvejet om en sut vil kunne hjælpe men jeg vil ikke give hende den, hvis det kan skabe problemer for amningen, da jeg rigtig gerne vil amme.
Håber du har nogen gode råd til hvordan vi kan få lidt ro og søvn.
Ps Bør jeg bøvse hende af efter hver måltid?