Brev:
Det er lidt op ad bakke
19. maj 2016
Alder:
23 mdr.
Det er lidt op ad bakke
Kære Helen.
Jeg skrev til dig tidligere om "en svær tid", og har været rigtig glad for dit svar, det gav mig ro i maven😊 Så tusind tak for det.
Nu er vi så endt et nyt sted🙄... Malthe er blevet lidt nemmere at få til at sove, efter at vi er stoppet med at "tvinge" ham i seng kl.19... Nu er kl. Ofte mellem 19.30 og 20, og det gør også at han falder hurtigere i søvn, og mange dage kan jeg gøre det med bare at ligge og snakke om dagen og synge lidt.
Men nu vil jeg jo gerne have ham UD af vores seng og ind til ham selv!!! Hvordan gør jeg det?... Han er begyndt nogen gange i leg selv at kravle op i hans egen seng og putte sig, eller pege på den og sige "sove" 😊.... Er det vores tegn på at han evt. Selv er ved at være klar?.... Jeg skal have sat en mindre sengehest på, så han ikke falder ud af den, lige nu har den ingen side på, for når der er side på er han ikke interesseret, men er det tid nu? Og hvordan gør vi?
Det er ikke sjovt lige nu, dagpleje + sundhedsplejersken vil have ham til øjenlæge, fordi de mener han har et balance og motorik problem... Jeg er ikke selv enig, men de mener det er så meget at der skal en fysioterapeut på ham og det kan der først komme når en øjenlæge har set ham😢... Malthe er 23 mdr, det er vel begrænset hvad man kan forvente af en 23 mdr gammel dreng, der er hypermobil, 95 cm høj, 16,5 kg og har dræn, hvor vi lige har fået afvide at det ene er ved at falde ud, og han skal have anlagt nyt da han stadig ophober væske. Han er stort set altid snottet så ørelægen mener at han evt skal have fjerne polypper og evt mandler i samme ombæring. Og det har jeg det fint med, hvis det kan hjælpe ham, men igen han er KUN 23 mdr. HVOR meget kan de tillade sig at blive ved med at forlange af ham???
Jeg er ved at være udkørt over altid at få afvide han ikke er god nok som ham er, og jeg er ved at tude hver gang jeg tænker på det, for JEG synes han er perfekt!!!... Du beskrev ham rigtigt godt da du skrev at han lød til at være fuld af frustrationer fordi han selv synes han er meget større end han er, og den har jeg taget til mig, så jeg taler med ham om ALT!!!... Men helt ærligt, hvor meget kan de forlange af så lille en dreng?
Derfor er jeg rigtigt meget i tvivl om hvordan, for bliver nød til at få ham i egen seng/værelse, hvis jeg skal holde til mere, får jeg ham bedst muligt på eget værelse.
Håber du atter kan berolige mig, og hjælpe med dine gode ideer, for trænger SÅ meget til at der er en der er på vores side😢
På forhånd tusind tak
Kærlig hilsen
Helle