Brev:
Stoppe med at give frokostflaske
27. marts 2016
Alder:
10 mdr.
Stoppe med at give frokostflaske
Hej Helen,
Jeg ved ikke hvordan jeg bedst stopper med at give min datter flaske til frokost. Hun fylder 10 måneder lige om få dage, og selvom de i vuggestuen hvor hun starter om 14 dage gerne vil give flaske, så vil jeg gerne stoppe med den nu.
Min datter får frokost mellem 11 og 11.30 og flaske kl 13.30, hvorefter hun sover. Hvornår skal hun spise inden luren, og hvad skal hun spise for at være mæt? Synes bare hun sover så godt ovenpå mælken, så ved ikke hvad jeg skal sætte i stedet.
Samtidig ved jeg ikke, om jeg skal bede vuggestuen om at holde fast i min datters spise- og sovetider - det virker ikke til at de har faste tider for det til børnene deroppe. De får noget at spise, når de er sultne, og sover når de er trætte. Men jeg har haft stor gavn af at følge dine forslag til dagsplan i forhold til søvn og mad. Hvad tænker du om det?
Med venlig hilsen
Mor til en datter på næsten 10 mdr.