Brev:
Er jeg på rette spor?
18. marts 2016
Alder:
7 mdr.
Er jeg på rette spor?
Hej Helen,
Jeg har købt din bog om mad og den har hjulpet en del :) Jeg har dog nogle udfordringer. Min søn på 7 mdr er begyndt ikke at drikke alt sin mælkeindtag om dagen. Jeg har læst i din bog at når man tilføjer et extra måltid så falder de ned på 4 flasker om dagen.
Min rutine ser således ud:
05 - vågner får flaske på 120 til 150 ml og sover igen.
07.30-8 - vågner får sin morgenmad som består af enten øllebrød med pære mos eller havregryn ned æblemos og lidt kanel eller Marie kiks. Får flaske på 120 ml men det er ikke altid han drikker det hele op. Han ender med enten 60 til 100 ml også vil han sove.
10-10.30 - sover sit første lur som er mellem i til 2 timer.
12.30 - får sit grøntsagsmos som består af enten kylling eller fisk eller hakket kød. Jeg er begyndt på at komme forskellige grøntsager som spinat, squash, persillerod, blomkål jordskokker osv. Jeg har dog altid kartoffel og gulerod som hoved grøntsag så tilføjer jeg. Jeg kommer altid lidt mælk i hans måltider. Han får omkring 1 dl mos. Får flaske på omkring 120 ml men drikker ikke det hele op.
14-14.30 - sover sit andet lur og den kan variere mellem 1 til 2 timer.
16 - Får lidt frugtmos af Hipp glas ellers laver jeg selv hvor jeg blander enten æble pærer og banan sammen.
17.30 - Får en flaske på 120 ml og drikker ik det hele op. Nogle gange sover han en time men det kommer an på om han er ude og gå tur med mig eller ej da han sover bedst i frisk luft.
18.30-19 - grøntsagsmos med kylling kød eller fisk. Han har på det sidst været mest glad for kylling. Så det fik han i nogle dage i træk. Jeg koger hans kylling i lidt timian og hans hakket kød steger jeg med lidt oliven olie og oregano (må jeg det) og hans fusk damper jeg med hans kogte grøntsager. Får flaske mellem 120 og 150 ml.
20-21 - sover til 02 vågner og får en flaske på 150 ml og sover igen til 05.
Det er min daglige rutine. Jeg dog ikke tilført det extra måltid endnu da han har haft feber i 2 dage og han har mistet lidt sin appetit. Kunne det skyldes hans tænder der måske er på vej? Hvad skal jeg gøre med hans mælkeindtag?
En anden udfordring som jeg går igennem er at han hader at ligge på maven. Jeg gør det med han flere gange om dagen men skriger efter 2 min. Hvad skal jeg gøre ved det?
Hvor meget burde han veje i hans alder nu?
Jeg har prøvet at finde flerkornsgryn men DET er meget svært at finde. Jeg har købt 5-korns gryn. Kan jeg bruge den?
Hilsen