Brev:
Det der med mad
4. januar 2016
Alder:
6 mdr.
Det der med mad
Kære Helen.
Vores datter har et godt sovehjerte (som jeg tidligere har spurgt ind til). Det er jo skønt lige nu, men jeg frygter det kan blive lidt ag en udfordring når hun starter i dagpleje til maj. Derfor søger jeg lidt vejledning til hvordan vi forbereder os bedst på den overgang.
Vores datter sover de fleste nætter igennem og vågner omkring kl. 8.15.
Hun får havregrød med frugt umiddelbart herefter.
Hun får grønsagsmos/øllebrød + flaske omkring kl. 11.00 hvorefter hun sover til middag til kl. 14 ca.
Kl. 14.00 får hun frugtmos
Kl. 15.30-16.00 får hun flaske og hviler sig en lille halv time
Kl. 17.00 får hun grønsagsmos og en lille smule kød
Kl. 19.00-19.30 får hun flaske og bliver puttet til natten
Derudover får hun tilbudt vand af kop til alle måltiderne og flere gange derimellem. Jeg er så bekymret for om hun får nok vand? Hvor meget skal der egentlig til?
Jeg har flere gange forsøgt at give hende mad i hånden, det elsker hun, men bidder det hurtigt i stykker og får det i den gale hals. Selv de mindste stykker brød fejlsynker hun. Her til aften fik hun lidt frikadelle (uden stegeskårpe) og det endte med hun fik det i den gale hals.
Tilbage til mit oprindelige spørgsmål - skal vi fortsætte med denne døgnrytme eller skal vi begynde at ændret den, i såfald hvordan?
Med venlig hilsen
mor til lille A