Brev:
Spørgsmål til kostplan
4. januar 2016
Alder:
7 mdr.
Spørgsmål til kostplan
Kære Helen
Godt nytår :)
Jeg har et spørgsmål til min søns kost.
Min dejlige basse på 7 1/2 mdr har nu endelig lært at tage flaske med MME.
Jeg har trappet amning ned således at han nu får flaske i stedet for amning inden middagslur, her får han 100 ml og når han puttes til natten her får han 150 ml. Jeg ammer forsat om natten når han melder sig.
Han har en del opvågninger i løbet af natten hvor vi prøver at få ham til at sove videre uden amning, det bliver ofte til 2 gange amning og flere hvis han er syg eller er ked af det pga tænder eller ligende.
Jeg ammer fortsat inden hans formiddagslur. Han er simpelthen så træt kort efter han er stået op. Han vågner mellem kl. 6 og 7. Han får havregrød kl. 7.30 - spiser ikke meget mere end 1/2 dl. Han er vågen max 2 timer inden han puttes til formiddagslur.
I alle de dagsplaner jeg har set du laver til børn på hans alder, får de frugtmos inden de puttes til formiddag.
Min Rasmus er ikke særlig vild med frugtmos og jeg synes han er for træt til at jeg kan få ham til at spise endnu et måltid inden han puttes.
- Skal jeg putte han uden amning alligevel? Jeg ved ikke om det er nok at han kun får havregrød og ikke et andet måltid inden han puttes. Den første lur er ofte den længste, sover her mellem 1 1/2 - 2 1/2 time.
Jeg har også tænkt på om de mange opvågningen om natten skyldes for lidt indtag af mad om dagen, men jeg tilbyder han måltider ofte.
Jeg følger meget de planer du har lavet i din bog om børn og mad. Han spiser ikke særlig meget af gangen og der skal ofte lidt overtalelse til for at han vil spise.
Han er en stor basse og har taget hurtig på i vægt, vejer nu 9,5 kg. Vægten har været i ro den sidste måned, men han er også blevet meget mere aktiv.
Han er en glad dreng og virker bestemt tilpas :)
Jeg håber du vil dele lidt tanker med mig.
Venlig hilsen
Tina