Brev:
Sutteflasker - endnu et spørgsmål
9. december 2015
Alder:
19 mdr.
Sutteflasker - endnu et spørgsmål
Kære Helen.
Jeg skrev til dig for et par uger siden, da min datter på 19 måneder stadig får flaske. Tak for dine gode råd, dem følger vi :) Undervejs er der dog dukket lidt tvivl op.
Vi har indført et putteritual, som vi følger fast hver aften. Vores datter er rigtig glad for det! Grød er en del af retsakter, og ellers spiser og drikker hun fint i løbet af dagen.
Hun fik, som tidligere nævnt, 165 ml. mælk i sine flasker -en aften til putning og tre i løbet af natten. Vi satte mængden ned til 150 ml. Det gik fint. Antallet af sutteflasker var det samme, og rytmen om natten var den samme. Efter en uge med 150 ml. satte vi mængden ned til 135 ml. Der er nu gået tre dage, og vi må konstatere at det ikke helt fungerer. Hun vågner oftere, da mængden af mælk hun har fået er mindre. Vi prøver at få hende tilbage i søvnen med sutten, sovebamsen og ved at fortælle hende at flasken er slut - nu skal hun sove. Men hun er stædig og giver sig ikke før hun får en flaske. Det resultere nu i fire natteflasker istedet for tre. Sommetider, hvis hun vågner kort tid efter sidste flaske, ignorere vi hendes lyd og små klynk, prøver at putte hende, men hun stopper, hun kan fortsætte over en time. Sommetider går det over i rigtig gråd, og så får hun selvfølgelig en flaske, hvis ikke vi kan trøste hende på anden vis, hvilket sjældent er tilfældet. Den ene dag havde hun spist meget lidt i løbet af dagen (sker ikke så ofte), hvilket resulterede i en helt ulidelig nat, hvor hun vågnede cirka en gang i timen og småklynkede hele natten.
Vi vil gerne fortsætte med at trappe ned. Men hvis mindre mængde mælk betyder flere flasker, giver det jo i bund og grund det samme i sidste ende.
Jeg vil meget gerne høre dine tanker om alt det her! Vi trænger alle til nattesøvn herhjemme.
På forhånd tak:)
De bedste hilsner Sandra.