Brev:
Frustrerende madperiode
9. december 2015
Alder:
5 mdr.
Frustrerende madperiode
Hej Helen
Jeg har desperat brug for hjælp, da jeg efterhånden er mega frustreret og har mere lyst til at løbe skrigende bort :-(
Jeg har en søn fra 30.06.15 og efter aftale med SP begyndte vi på grød da han var 4 mdr, da nætterne var elendige. Og trods at vi har været on/off i gang i en måned, går det af helvedes til :-(
Han bliver ammet, og jeg har i samme periode (siden 4 mdr), prøvet at lære ham, at tage flaske, men han nægter. Han prøvet alt: forskellige flasker, forskellige erstatningsmærker, andre end mig, forskellige stillinger osv.
I starten gik det godt med grøden og han tømte stort set skålene med grøden til frokost - han fik så lidt forstoppelse, men da der var hul igennem, spiste han fint igen og begyndte at spise grød fint til både frokost og aften. Så begyndte jeg at introducere grøntsagsmos og derefter er alt gået ned af bakke.
Jeg har prøvet grøntsagsmos med forskellige grøntsager, men kun en smag er faldet i hans smag (kartoffel, gulerod og pastinak - dog UDEN erstatning og smør). Men pludselig er det hele bare gået skævt og han vil INTET spise nu. Hverken grød eller mos. Han går i panik og græder når han ser skeen og jeg frygter at mine frustrationer smitter af på ham.
Hvad gør vi? Holder en pause og starter på en frisk om en uge? Fortsætter med at tilbyde lidt grød hver dag?
Frygter at min flaske-kamp også har gjort ham frustreret og tænker derfor at det måske er bedst med en uge kun med amning, og så starte KUN med grød og tage det stille og roligt?
Hilsen den frustreret mor!