Svar: Øllebrød - 5 mdr.
4. december 2015
Alder:
5 mdr.
Hej med dig
Det er helt korrekt, at du gerne må give din dreng øllebrød, og hvor dejligt, at han godt kan lide det:) Øllebrød er godt til at holde lidt gang i maven og samtidig vænner det ham til rugbrødssmagen - og vi kan jo rigtig godt lide, at vores børn vil spise rugbrød:)
Øllebrød kan du godt fryse (det er ikke alle typer grød, der kan fryses, men med øllebrød kan det faktisk godt lade sig gøre:)).
Det kan være en fordel, at du laver grøden på vand og fryser det ned, som du ikke skal bruge. Når du så tør det op i gryden, så kan du her tilsætte mme og fedtstof. På den måde sikrer du, at der ikke går næringsstoffer til spilde. Samtidig kan øllebrøden nogle gange godt ændre lidt konsistens, når det har været frosset og tøs op, og så er det rart, at du kan justere mængden af mme, så konsistensen bliver rigtig.
Øllebrød kan dog også holde sig i køleskabet, så du kan også lave dobbeltportion og på den måde skal du kun lave øllebrød hver anden dag...
Og så kan du faktisk også med fordel stille rugbrødet i blød i en skål med vand i køleskabet aftenen før - næste morgen hælde det i gryden, varme op, tilsætte mme og fedtstof og røre rundt og så er øllebrøden færdig.. Det er lige så hurtigt, som at optø det frosne...
Håber du kan bruge dette videre, fortsat god appetit!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske