Brev:
Gider ikke mos og grød mere
3. december 2015
Alder:
7 mdr.
Gider ikke mos og grød mere
Hej Helen
Et spørgsmål vedr. Mad til lillesøster på nu 7 mdr. Hun er en stor pige på 10 kg og 73 cm, Michelin som sundhedsplejersken sagde ;-).
Hun får 3 måltider og 2 mellemmåltider (frugt i hånden oftest), men hovedmåltiderne driller. Hun gider ikke grød mere (lukker munden helt tæt i og drejer hoved væk) og mos er hun heller ikke tosset med, men jeg kan ofte snige noget ind når hun sidder med noget andet i hånden og derfor ikke opdager at jeg giver hende mosen. Det er lidt forkert syntes jeg eller hvad siger du til at hun ikke opdager at det er mos hun får mellem fingermad?
Til morgenmad ville jeg gerne at hun ligesom storebror fik grød et par gange eller 3 i ugen og boller med havregryn i de øvrige dage (din opskrift på lette koldhævede boller -tak :-)..). Men hun tager maks 2 skefulde grød så er det slut, boller eller bondebrød vil hun gerne have, men jeg syntes ikke det bliver til ret meget, maks 1/4 skive bondebrød. Hun er god til at spise bondebrød, boller og andet som skal tykkes, men hun vil gerne sidde med alt selv og bliver sur/lukker munden i hvis jeg vil made hende samtidig med.
Til frokost er jeg begyndt at prøve med bondebrød med smørrepålæg (fx. smøreost, leverpostej og sildepostej)for at få noget smag i maden, men jeg syntes ikke det bliver til meget føde.
Nogen gode ideer til hvordan vi får grøden mere på banen igen eller kommer videre? Jeg har forsøgt at komme en del frugtmos af forskelligt på, men det hjælper ikke på lysten.
Er det først når hun er blevet et år at hun må få fx. A38 til mellemmåltid?1
Med venlig hilsen
M's mor