Brev:
Lur i vuggestuen - 2 år, 4 mdr.
26. november 2015
Alder:
2 år, 4 mdr.
Lur i vuggestuen - 2 år, 4 mdr.
Kære Helen
Endnu engang mange tak for dine mange gode input og altid store hjælp.
Som nævnt har vi nogle udfordringer med vores datters middagslur i vuggestuen. Hun sover så længe derovre, at hun ikke kan falde i søvn om aftenen. Og vuggestuen vækker af princip ikke børnene.
Du foreslog, at vi har vi afholdt et møde med pædagogerne, og det har vi gjort. Desværre uden at finde nogen reel løsning. Pædagogerne vil gerne lægge hende som én af de første (det lykkes desværre bare aldrig rigtigt), og ellers kan de tilbyde at lægge hende udenfor i en krybbe, eller helt lade hende droppe middagsluren nogle dage. Men de vil ikke vække hende.
Vores datter er en af de ældste på stuen og sover derfor indenfor på små brikse sammen med sine kammerater. De små børn sover udenfor i krybber, og vi synes, det er synd at tage oplevelsen med at sove indenfor sammen med de andre "store" børn fra hende. Hun viser os, hvilken seng hun sover i hver morgen, når vi kommer.
Men hvad synes du, hvis skal gøre? Er det en løsning at lægge hende ud lidt tidligere? Eller måske helt droppe luren en eller to dage om ugen?
Vores datter sover i øjeblikket fra cirka kl. 21.30 til kl 07, hvor vi typisk må vække hende. Puttesituationen om aftenen er hyggelig, og hun er som regel rigtig god til at falde i søvn. Det er bare tidligst kl. 21. Imorges græd hun de første 10 minutter efter hun var vågnet - alt var galt, og hun er jo bare rigtig træt og i underskud.
I vuggestuen sover hun fra 12.30 til 14/14.30. Når vi selv har hende i weekenden, sover hun typisk fra 11.30/12 til 13. Det passer rigtig fint ift hendes rytme, og hun falder derfor nemt i søvn omkring kl. 20.
Så hvad gør vi? Vi vil så nødig ud i en ny indkøring et nyt sted. Men samtidig er vi også frustrerede og helt ulykkelige over situationen.
Bortset fra søvnproblemerne er vi glade for institutionen, og (hvad der måske er endnu vigtigere) så lader børnehaven til at være rigtig god. Dygtige pædagoger, ikke for mange børn, mange udeaktiviteter etc. Institutionen oplyser, at børnene kommer i børnehave, når de er klar, og at det typisk er, når de er mellem 2 år og 10 mån og 3 år og to måneder. Og det vil være til forår/sommer for vores datters vedkommende.
Vi glæder os meget til at høre, hvad du tænker.
Bedste hilsner
Skattepigens forældre