Svar: Grøntsagsmos - ærter og modermælkserstatning
15. februar 2005
Alder:
5 mdr.
Kære Mette
Jeg mener umiddelbart ikke at der er problemer i at genopvarme ærter. Du skal dog være opmærksom på så kun at lave mos af ærter og vand og ikke komme modermælkserstatning i, da dette ikke bør genopvarmes.
Alternativt kan du bruge sødmælk fra 6 mdr, hvor sødmælk godt må bruges i små mængder. Du skal derfor vurdere hvor meget sødmælk du giver. Hvis det kun er ½ dl i mos, så er det okay, men giver du også sødmælk i kop, i grød osv. så kan det i løbet af en dag godt blive til for store mængder og så bør du bruge erstatning.
Håber hun synes om det og husk en smørklat eller anden fedtstof. Andre muligheder er også brocholi og blomkål:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske