Brev:
Nedtrapning af amning - 6 mdr.
15. februar 2005
Alder:
6 mdr.
Nedtrapning af amning - 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har lige et spørgsmål vedr. amning. Jeg har en dreng på lidt over 6 mdr. som jeg ammer 3 gange om dagen, derudover får han 3 skemåltider.
Jeg vil gerne skifte ammemåltidet om eftermiddagen ud med noget andet. Er der andre muligheder end MME?
Han er god til at drikke af en kop, og jeg vil tror, at han kan drikke 0,5-1,0 dl. mælk af koppen. Er det nok om eftermiddagen eller er jeg nødt til at give ham en flaske?
På en måde synes jeg, at han er for stor til at få flaske nu. Han har ikke tidligere fået flaske. Jeg har ammet ham og det er gået fint. Nu vil jeg dog gerne trappe stille og roligt ned. Jeg er nemlig gravid igen, og vil derfor også gerne trappe lidt ned, da jeg også synes, at det tærer af min energi at amme, og den lille ny i maven har jeg også brug for min energi.
Om eftermiddagen er han heller ikke altid så interesseret i brystet, så jeg tror det ville godt kun at amme morgen og aften. Om morgen (ved 5-6 tiden) tager han en ordenlig tår, og om aftenen afhænger det lidt at hvor længe det er siden han har spist grønsagsmos.
Hvad mener du vil være det bedste?
På forhånd tak
Venlig hilsen Mor