Brev:
14 måneder og sove i egen seng
9. oktober 2015
Alder:
14 mdr.
14 måneder og sove i egen seng
Hej Helen.
Ja så er jeg her igen med spørgsmål.
Jeg har før fået gode råd af dig ang. Min datter som nu er 14 mdr. Især hendes søvn har været en stor udfordring for os. Hun har aldrig rigtig gidet det der med at sove flere timer af gangen, og der var da også en LANG periode, hvor hun vågnede ca. Hver halve time indtil hun kom ind i vores seng. Nu bliver hun puttet omkring kl. 19 og det tager som regel ikke mere end 10 min. At få hende til at sove (hun får stadig aftenflaske).
Nu sover hun så gerne mellem 1,5 og 3 timer før hun vågner. Men desværre er det nu blevet sådan at hun græder og græder og peger ud i gangen (vi har fundet ud af, at det er fordi hun vil ind i vores seng) så snart vi tager hende med ind i vores seng lægger hun sig til at sove. Men nu er det bare ved at være super ærgerligt, at vi må gå i seng omkring kl 21 i weekenderne fordi hun vil ind og putte med os. Jeg har bestemt ikke noget imod, at lade hende komme ind i vores seng, hvis det bare var midt om natten. Men at gå i seng HVER aften kl 21 er ikke holdbart for os. ( vi vil ikke lade hende ligge i vores seng alene, da vi er bange for hun falder ud).
Vi er absolut ikke tilhænger af metoden- godnat og sov godt, så det kommer aldrig til at ske her. Men vil det være ok, at lade hende blive i hendes egen seng selvom hun græder og græder, så længe vi er hos hende? Vi er bare trætte af, at hun skal "styre" hvornår vi går i seng, så vi vil gerne lære hende at sove i hendes egen seng.
Har du nogen råd til hvordan vi gør det bedst? Og så lige et bonus spørgsmål - jeg har læst at børn helst skal op og i seng samme tid hver dag, men nogle gange vågner hun fra sin lur allerede efter 1,5 time og andre gange sover hun 2,5 time. Hun bliver som regel puttet 4,5-5 timer efter hun er vågnet fra sin lur alt efter hvor træt hun virker. Men er det bedre at vi holder os til samme tid hver aften ligegyldigt hvad tid hun er stået op eller hvad tænker du?
Med venlig hilsen
en fortvivlet mor