Svar: Hvilken erstatning skal jeg bruge?
24. september 2015
Alder:
5 mdr.
Kære Mia
Der er intet i vejen for, at du fortsætter med at give din dreng Syrnet Allomin 1, når han trives godt på denne erstatning. Det er en fuldgyldig erstatning, som fint dækker hans behov.
Faktisk lancerer Semper nu en ny udgave af den syrnede Allomin. Den hedder Allomin Syrnet SensiPro 1. Den er baseret på Allomin Syrnet 1, og er tilsat den samme mælkesyrebakterie, Lactobacillus Reuteri, som også findes i Semper Dråber.
Allomin syrnet 1 og Allomin syrnet Sensipro 1 indeholder den samme fedtsyresammensætning, de er begge beriget med en mælkefedtkuglemembran (MFGM), som skulle være godt for barnets vækst og udvikling.
Netop lactobacillus Reuteri kan være godt for din drengs mave- og tarmsystem. Det er en naturlig mælkesyrebakterie, som kan være med til at stabilisere hans mave...
Man kan ikke købe syrnet Allomin Sensipro i brikker. Når man laver brikkerne, så bliver modermælkserstatningen varmebehandlet, og hvis erstatningen kommer op over 40 grader, så vil dette skade mælkesyrebakterierne - og man får således ikke virkningen af dem. Derfor er erstatning på brik uden tilsatte mælkesyrebakterier.
Du kan dog roligt bruger brikkerne om natten eller bruge dem, hvis I skal på tur. Det er praktisk med den drikkeklare erstatning, hygiejnen og næringsindholdet er stadig helt i top:)
Håber du kan bruge dette lidt videre, fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske