Brev:
Hvilken erstatning skal jeg bruge?
24. september 2015
Alder:
5 mdr.
Hvilken erstatning skal jeg bruge?
Hej Helen
Jeg både ammer og supplerer med erstatning, da jeg ikke har nok mælk. Jeg startede med at give NAN, men da vores søn led af ondt i maven (og af og til forstoppelse), skiftede vi til grøn allomin. Samtidig fandt jeg ud af, at min mælkeproduktion var gået meget op, så jeg fjernede en del flasker, så han kun fik to x 60-70 ml i døgnet.
Jeg synes, min mælkeproduktion er gået ned igen nu og giver derfor 3 flasker i døgnet og prøver at finde ud af, om jeg skal op på flere. Han ligger, hvor han skal vægtmæssigt og virker glad og tilfreds, men sover dårligt (se andet brev). Jeg ville være ked af at stoppe amningen, men det virker lidt som om, det giver sig selv lidt efter lidt.
Mit spørgsmål går på erstatningen. Skal jeg kun give grøn allomin, eller skal jeg supplere med den blå? Jeg er lidt bange for at skifte, fordi han tidligere har haft mavebesvær. Det er nu over 3 mdr siden, vi skiftede til grøn allomin. Jeg savner dog lidt fleksibiliteten, som brikkerne gav - og tænker i det hele taget om grøn allomin er dum at give alene? Hvis natamningen også stopper, skal jeg jo til at lave flasker om natten i stedet (igen).
Med venlig hilsen
Mia