Svar: Blande modermælkserstatning og vand?
8. februar 2005
Alder:
10 mdr.
Hej med dig
Det kan godt være et forsøg værd. Man kan dog sige at man jo generelt ikke skal ændre på blandingsforholdende i erstatning. Man kan også diskutere hvorvidt hun skal bibeholde sin flaske på dette tidspunkt, altså om hun skal overgå til flaske med vand eller om hun i stedet kan få tilbudt vand af en kop og så sove videre igen.
Jeg tænker at du fra starten lige så godt kan forsøge dig med rent vand, uden at fortynde mælken. Du kan overveje og det skal være på flaske eller kop, under alle omstændigheder så kan du være heldig at hun fravælger fordi det, som du selv er inde på, ikke er interessant nok:o)
Held og lykke med det.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske