Brev:
Kostplan: 7 1/2 måned
8. februar 2005
Alder:
7 mdr.
Kostplan: 7 1/2 måned
Hej Helen
Tusind tak for dine tidligere råd.
Min datter Lærke er nu godt 7 1/2 måned gammel. Vejer 9 kg, og er 72 cm lang (ved fødslen 3530 g og 51 cm)
Jeg vil lige høre hvad du siger til følgende kostplan som det ser ud i øjeblikket:
Morgen ca 6.30-7.00: Bryst
Formiddag ca 8.00-8.30: Fuldkornsgrød m/frugtmos som topping (ca 1 - 1 1/2 dl) + vand at drikke til. Derefter bryst
Middag ca 12.00: Hirsegrød m/ frugtmos (ca 1 1/2 dl ) + vand
Eftermiddag 15.00 Bryst
Aftensmad 18.00 Grøntsagsblanding der er blended (ca 120 gram...)(blandingen består af blomkål, gulerødder, broccoli, kartoffel med en smørklat og ganske lidt mme) + vand at drikke
19.30-20.00 : bryst (`natmad`)
Jeg ammer ikke om natten mere, og vil derfor lige høre hvad hendes behov er for væske (vand/mælk) som hendes kost er nu.
Til måltiderne får hun jo vand... drikker ca 10-12 slurke ved hvert måltid, og er rimlig god til at drikke af glasset.
Hvad med Jern ?! Er hendes behov stadig 8 dråber dagligt, når hendes øvrige kost er som overstående?
Hun bliver stadig kvalm af klumper i maden (jeg har altid en skål ved min side hvis hun pludselig kaster op... hvilket hun har været slem til!)
Den mindste mindste klump i maden... og så vender hendes mave sig :-( Håber med tiden det vil blive bedre..er der bare nogen børn der er lidt "sløve i det" mht at spise mere grynet/klumpet mad/mos..?!!
Med venlig hilsen Rikke