Brev:
Mindre amning, mere fast føde
8. februar 2005
Alder:
6 mdr.
Mindre amning, mere fast føde
Hej,
Tak for dit hurtige svar vedr. stoppende/ikke stoppende frugter.
Jeg har faktisk et andet spørgsmål, men dette går på amning.
Jeg vil gerne fortsætte med at amme så længe som muligt, men nogle dage kan jeg mærke at hun spiser mindre fra mig, måske fordi hun spiser mere grød (hun får stadig kun et grødmåltid om dagen - 6½ md. gammel). Andre dage føles det som om hun spiser alt hvad jeg har og så oplever jeg ingen overspændte bryster.
Men hvad gør jeg de dage hvor hun spiser mindre, og hvor jeg sidder og føler mig temmelig spændt ud?
Jeg skal jo ikke malke ud (ville ellers ikke være noget problem), for så får jeg vel bare samme problem i morgen, da mælkeproduktionen fortsætter uhindret....eller er løsningen at malke ud?
Det er som sagt ikke hver dag jeg oplever at gå med overspændte bryster, så det nytter vel heller ikke noget at få produktionen til at dale, for så er der ikke nok mad til hende de dage, hvor hun er modermælkssulten.
Jeg ved ikke lige helt hvordan jeg skal forholde mig.
Jeg er bange for at få brystbetændelse, hvis jeg ikke tømmer brystet nok. Og da jeg stadig gerne vil amme, skal jeg jo heller ikke til at binde stramme tørklæder om brystet, som jeg har læst kan stoppe mælkeproduktionen.
Hvad gør man? Lever man med spændtheden i overgangsperioden?
Venlig hilsen
Catrine