Brev:
Vil ikke sove - 10 mdr.
9. september 2015
Alder:
10 mdr.
Vil ikke sove - 10 mdr.
Kære Helen
Jeg skriver til dig fordi der er en del problemer omkring min datters søvn. Hun er næsten 10,5 mdr. Nu.
Hun plejer at være så nem med hensyn til søvn. Hun plejer at tage sine lure i barnevognen, da lagde vi hende bare i og så ud på altanen. Om natten puttede vi hende bare i sengen og sagde godnat og gik. Så faldt hun selv i søvn og vågnede først næste morgen.
For omkring en måned siden ændrede det sig. Hun vil ikke sove i barnevognen, hvis vi prøver så græder hun og sparker dynen/tæppet af. Det er bare så ærgerligt. Hun sover så i sin seng om dagen også. Men det er en kamp uden lige at få hende til at sove. Hun græder, sparker og vrider sig. Hun vil faktisk kun sove hvis hun bliver ammet eller vugget og selv det tager tid.
Jeg er virkelig i tvivl om hvad det skyldes og om vi gør noget forkert.
Hun sover ca. Kl. 9.30, 14.30 og 19.30. Det er nemmest at få hende til at sove om aftenen og der sover hun bedst. Hun er vågen 3,5-4 timer ad gangen.
Jeg synes faktisk det er ekstra svært at få hende til ro hvis vi har gæster eller har haft gæster.
Hun får rigeligt med mad og vand dagen igennem, hun leger og kommer ud hver dag. Vi har lige haft en periode hvor hun vågnede meget om natten, men det er heldigvis ovre efter hendes to fortænder kom igennem.
Et andet spørgsmål, hvis børn får feber når de får tænder. Er det så normalt at den er oppe på 39,2? Det havde hun i feber hele dagen igår og jeg ringede til lægen som sagde de ikke kigger på dem med mindre de ikke vil spise/drikke.
Med venlig hilsen
Maries mor