Brev:
Hvilke frugter og grønsager er stoppende?
7. februar 2005
Alder:
6 mdr.
Hvilke frugter og grønsager er stoppende?
Hej,
Min datter på 6½ måned får et måltid om dagen. Lige pt. er det hirsegrød med frugtmos på. Hirsegrøden laver jeg selv. Frugtmosen kommer fra glas.
Fra at have flere bonusbleer om dagen, er det nu kun 0-2 gange om dagen og det hænger jo nok sammen med hendes nye mad (ammer ellers).
Jeg kan mærke på hende at hun er irriteret af det. Hvis hun ikke har haft bonusble i over 1 døgn, ville jeg prøve at give hende frugt eller grønsager som ikke stopper. Jeg har hørt at pære og banan skulle være stoppende. Men hvilke frugter er ikke så stoppende som disse to?
Jeg ved ihvertfald at svesker kan gives, men hvad ellers?
De frugter hun har fået indtil videre har været banan, fersken, abrikos, pære eller æble. Vi er ikke startet på grønsagsmos endnu. Jeg ved ikke om den slags har en stoppende effekt....
Gulerødder er da stoppende, eller?
Efterfølgende vil jeg høre din mening om frugtmos fra glas (købemos)? Er det ligeså godt som at lave det selv eller er der færre vitaminer og flere konserveringsmidler i?
Jeg har hørt at pulvermad skulle have samme kvalitet som hjemmelavet, men at glas-mad er dårligere end hjemmelavet.
Venlig hilsen
Catrine