Brev:
Blandede spørgsmål om sutter, komælk og grød
3. september 2015
Alder:
5 mdr.
Blandede spørgsmål om sutter, komælk og grød
Kære Helen.
Tusind tak for dit brev angående at få indkørt en rytme i forhold til flaske, skemad og søvn. Vi kæmper videre og jeg håber på noget snarligt nattesøvn af længere varighed end 3 timer.
Har nu et par andre spørgsmål.
1) Der er alderbetegnelse på sutter, går ud fra det er grundet størrelsen. Hvordan ved jeg, at det er på tide at skifte sutterne ud?
2) I forhold til skemad - min søn får grød om morgenen tilsat frugtmos og om aftenen grøntsagsmos tilsat frugtmos (ellers gider han ikke spise det) De har åbenbart i en meget tidlig alder en smagssans og ved hvad der er godt og ikke er:-) Men det er endnu ikke et helt måltid som gør han får en flaske mindre. Men hvornår er det det? Altså hvornår skal jeg regne med at et skemåltid erstatter en flaske? Og hvor meget er et måltid for sådan en lille bebs?
3) Grøntsagsmos laver jeg til 2 dage ad gangen, frugtmos fryser jeg og tager op dagen før til optøning i køleskabet, grøden laver jeg hver morgen, men kan man lave hirsegrød, risgrød osv til 2 dage ad gangen og så bare have det stående i køleskabet?
4) Jeg har fået af vide af min SP at baby ikke skal have komælk, har så læst på sundhedsstyrelsens hjemmeside at grunden til dette er fordi der er en sammenhæng mellem mælk som baby og overvægt. Er dette den eneste grund til at man mener babyer ikke skal have mælk? Jeg giver nemlig på nuværerende tidspunkt min søn en smule komælk i maden og/eller af kop.
Tak for hjælpen Helen og tak for en dejlig brevkasse. Vender sikker tilbage snarligt.