Brev:
Rasmus på 9 måneder sover stadig ikke igennem
10. august 2003
Alder:
9 mdr.
Rasmus på 9 måneder sover stadig ikke igennem
Hej!
Jeg kan ikke forstå at min søn Rasmus på 9 måneder stadig ikke sover igennem. Han sover mellem to og tre timer i løbet af dagen og kommer så i seng kl. 20, når han har fået 200 ml majsvælling.
Han har haft en periode, hvor han vågnede mellem ti og 14 gange i løbet af natten, men efter vi med råd fra vores sundhedsplejerske satte lidt musik på, så han ikke følte sig alene, vågner han mellem tre og fem gange. Det er stadig mange gange at skulle op for at give sutten. Han sover i eget værelse og har gjort det i et par måneder. Men hans søvnmønster har ikke ændret sig af det. Vi sover bare bedre, fordi vi ikke vågner ved de mindste grynt etc.
Han har haft væske på venstre øre, som ørelægen ikke mente, der skulle gøres noget ved. Jeg ved ikke om det kan spille ind? I så fald har du nogle råd til, hvad vi skal gøre?
Han har otte tænder, hvilket vi ikke rigtig har kunnet mærke på ham, når de brød igennem, så det er ikke dem jeg tillægger skylden.
Jeg er efterhånden ved at være ret desperat efter en hel nats søvn, så jeg modtager meget gerne råd.
Måske det har betydning, at Rasmus ikke bliver ammet mere og ikke er blevet det i tre måneder.
På forhånd tak.
Venligst
A