Brev:
MME i grød?
26. maj 2015
Alder:
6 mdr.
MME i grød?
Kære Helen
Så bliver lillebror 6 måneder om et øjeblik, og vi er derfor så småt begyndt på skemad.
Har her det første par gange tilsat modermælk til grøden, da vi ikke lige havde fået købt modermælkserstatning, men det bliver lidt besværligt i længden, så jeg skal have købt noget mme til at putte i grøden. Har ammet lillebror fuldt ud hidtil, og han er vokset og har taget fint på (var ved 5 mdr's us 70 cm og 8.5 kg).
Jeg spurgte min sundhedsplejerske, hvilken mme jeg skulle købe til grød. Hun mente, det skulle være nr. 1 (altså den slags som bruges før 6 mdr) frem for nr. 2 (det var vist noget med, at mme tilsættes for at give jern og helst ikke skal være for mættende i grøden?). Er det også mme nr. 1 du anbefaler i grød efter 6 mdr's alderen, eller er der ikke den store forskel på 1 og 2?
I det hele taget er der jo et stort udvalg af mme - forskellige mærker, brikker og pulver, og også økologisk, så jeg er i tvivl om, hvad jeg skal vælge.
Har ammet begge børn og storesøster havde mælkeallergi, så her brugte vi nutramigen til grøden, hvorfor jeg ikke rigtig har styr på mme-junglen ;-)
Kan du gøre mig lidt klogere på de forskellige typer mme og har du evt. et råd til, hvad jeg skal købe? Er det i virkeligheden bedst at bruge modermælk i grøden, selvom det jo er besværligt?
Til sidst vil jeg høre, hvornår han skal have kød. Er det allerede nu helt fra start?
Bedste hilsner og tak fordi du stadig er der
fra mor til to.