Brev:
Mængde skemad og dagsplan
11. maj 2015
Alder:
7 mdr.
Mængde skemad og dagsplan
Kære Helen.
Tak for dit svar.
Vi har nu i en uges tid forsøgt os med dit forslag, at skære ned på mængden af skemad pr. portion. Søvnen er blevet markant bedre og nogle dage har jeg kun ammet én gang i løbet af natten, så tusind tak for det :)
Jeg har dog et par spørgsmål:
Hvis han sover fra midnat til næste morgen, skal jeg så starte med at give ham bryst, når han vågner, for at sikre en god væskebalance dagen i gennem? Mine bryster har været ret spændte, så det har jeg gjort og efter en lille time, har han så fået havregrød.
Ofte bliver han ikke helt tilfreds efter den mængde skemad han får, men han tømte jo også en stor portion før og ville kunne fortsætte, hvis der var mere, så hans mæthedsfornemmelse er nok ikke helt så god. Men alligevel, føler jeg det en smule forkert, at nægte ham mere, når han så gerne vil have det. Hvornår tænker du, at vi kan øge mængden, så han selv siger fra?
Efter de mindre mængder, har jeg ofte tilbudt ham bryst umiddelbart efter skemaden, da han har virket mere sulten. Men skal jeg så stadig tilbyde ham bryst før hans næste lur? får han nok mælk, hvis jeg ikke gør det?
De sidste par uger, har han powernappet om dagen, hvilket vender op og ned på dagsplanen. Pt. sover han kun en time om formiddagen, og så bliver jeg i tvivl om, hvornår jeg skal give ham frokost. Er det bedst at give maden på samme tidspunkt hver dag, uafhængigt af hvordan hans lurer er?
Hilsen