Brev:
Nysgerrig på vores mad
19. marts 2015
Alder:
7 mdr.
Nysgerrig på vores mad
Hej Helen,
Jeg har et spørgsmål angående kost. Vi er fint i gang med fast føde herhjemme, og det er gået rigtig fint at introducere denne favre nye verden.
Vores søn er nu 7 mdr. og vi prøver mange forskellige konsistenser og smage. Til aftensmad får han som regel grøntsagsmos med lidt kylling eller fisk blandet i.
Han er nu blevet meget interesseret i den mad som ligger på vores tallerkener, som eksempelvis vores kartofler eller pasta.
Vi prøver så vidt muligt at spise de samme grøntsager som hans mos er lavet af, men det på vores tallerken er meget mere spændende!
Må han gerne få lidt af vores mad, som er lavet med salt og krydderier, som fx vores kartofler jo er.
Han får altid lidt mad i hånden når vi spiser, som fx en blomkålsbuket. Men selvom vi selv spiser blomkålsbuketter og vi tager hans fra vores tallerken, da kan vi ikke flytte fokus fra vores mad. Den er simpelthen for spændende, og ofte skælder han os lidt ud under aftensmaden.
Har du et råd til hvordan vi opfylder hans nysgerrighed?
Venlig hilsen
Mor til H