Brev:
Dagplejestart
6. januar 2015
Alder:
9 mdr.
Dagplejestart
Hej Helen.
Nu er der ikke længe til, at vores søn skal starte i dagpleje (1. februar).
I den forbindelse vil jeg selvfølgelig gerne sørge for at han får den bedst mulige start, så jeg vil gerne høre dine tanker om, hvad jeg kan gøre for at hjælpe min søn til en god start med størst mulig hensyntagen til ham og hans behov.
Jeg er jo godt klar over, at det ikke er hans behov at starte i dagpleje på nuværende tidspunkt - og egentlig heller ikke mit - men det kan desværre ikke være anderledes.
Mit mål er at han skal være i dagpleje 3-4 timer dagligt. Dagplejeren har nævnt, at hun synes han skal komme senest kl. 8.30, så hans dag starter nogenlunde ens og han kan være med i dagens aktiviteter fra starten af.
Vores søn er meget sensitiv og enormt tryghedssøgende. Han har brug for rigtig meget kropskontakt i løbet af dagen, vil kun sove om natten, hvis han får lov at ligge ved siden af mig og han vælger til enhver tid hellere at få bryst end at spise fast føde. Han reagerer kraftigt på høje lyde, forandringer i det hele taget og ikke mindst nye mennesker.
Han er i den grad i gang med separationsfasen og ingen andre end mor og far duer. Ikke engang mormor og morfar, som han ellers har set tit siden han blev født.
Han har lige været syg med en ordentlig omgang forkølelse og hoster stadig en del. Sygdomsperioden har gjort at han er "sat tilbage" i forhold til søvnmønster og spisemønster.
Han bliver hurtigere træt og orker ikke at være oppe så længe som han plejer og han har heller ikke den store appetit (medmindre han får bryst).
Det ærgrer mig rigtig meget med det sygdom, for jeg var begyndt at køre dagligdagen i stilling med at han ikke bliver ammet i det tidsrum, hvor han skal være i dagplejen, at få hans vågentid til at passe med hvornår han skal møde i dagpleje og spisetider til at matche dagplejens spisetider.
Lige nu føles det som at hele arbejdet er spildt og jeg er i tvivl om jeg kan nå at få det på plads inden han skal starte i dagpleje :-(
Jeg er forhåbentlig bekymret uden grund hvad angår det med at sove og spise.
Min største tvivl er da også hvordan jeg får et barn, som er så sensitivt, tryghedssøgende og midt i separationsfasen.
Gode råd modtages med kyshånd :-)