Svar: Jern og modermælkserstatning
19. december 2014
Alder:
10 mdr.
Kære Ellens mor
Tak for dit brev :)
Når sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn får mindst 400 ml mme i døgnet, for at få deres behov for jern dækket, så skelner de ikke mellem hvorvidt barnet får type 1 eller 2.
Jeg tænker dog, at med den alder Ellen har, og da hun jo ikke er super glad for sin modermælkserstatning mere og ikke bare slubrer det i sig, så kan det være udmærket at skifte til f.eks. NAN 2, så hun får lidt ekstra jern. Jernindholdet i NAN pro 2 er 7,3 mg. pr 100 gram. Jernindholdet i NAN pro 1 er 5,2 mg pr. 100 gram.
En mulighed kunne også være at skifte til NAN pro 3 Junior. Her er jernindholdet 7,8 mg pr. 100 gram. Det kan tilberedes varmt eller koldt og kan være et udmærket alternativ til sødmælk…
Håber du kan bruge dette lidt videre:)
Rigtig meget held og lykke og rigtig glædelig jul til jeres lille familie!:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske