Brev:
Mælkeproduktion
15. december 2014
Alder:
3 mdr.
Mælkeproduktion
Hej Helen.
Jeg har igennem hele vores søns første måneder nemt kunne amme ham. De appetitspring han har haft, har vi nemt kunne amme os op til. Nu er han blevet 3,5 måned, og jeg fuldammer stadig, dog har han fået suppleret en smule med flaske over de sidste par dage.
Jeg vil virkelig gerne blive ved med at amme fuldt, og søger derfor lidt vejledning.
D. 9/12 var jeg ved SP pga han var så vild ved brystet. Hun foreslog at jeg skulle trække hans spisetider lidt længere fra hinanden. (han spiste hver 3-4 time). 4 dages tid frem efter dette spiste han hver 5 time ca. Så efter de 4 dage har vi været nede og amme hver 1 1/2 - 2 timer. Kan der have været fordi mine bryster blev ekstra spændt, nu da der gik 2 timer ekstra mellem spisetiderne? Har min krop så selv sat produktionen ned, da den nu ikke har troet at efterspørgslen var for stor længere? Eller er det pga et appetit spring, så vi må tage os endnu en "ammedag" derhjemme.
Han begynder at græde når mine bryster er tømt, men han græder kun ganske kort. Derefter smiler og leger han igen. Han virker tilpas og glad. Han tager også stadig på i vægt. Men jeg er bekymret over at han ikke selv giver slip på brystet, fordi han er mæt, men fordi brystet er tomt.
Jeg ved godt at man er en god mor, selvom man måske ikke ammer. Men jeg vil gerne prøve alt hvad jeg kan, før jeg giver helt efter for MME.
Med venlig hilsen
Ann