Brev:
Mad og afledning - 16 mdr.
10. november 2014
Alder:
16 mdr.
Mad og afledning - 16 mdr.
Kære Helen
Vores datter har været syg en uges tid og i den forbindelse måtte vi aflede hende med pegebøger, Teletubbies på iPad mm. for at lokke mad i hende.
Og det er nu blevet en dårlig vane, som vi gerne vil bryde. men hvordan går vi?
Næsten alle måltider skal hun "hjælpes". Hvis vi lader hende være spiser hun lidt selv, men hun spiser markant mere, hvis vi sidder med hende og mader hende, imens vi afleder hende med noget andet.
Hun er begyndt at spise tidligere og tidligere - hun kan sagtens spise aftensmad kl. 16. Måske fordi hun ikke bliver helt mæt nok fra dagens tidligere måltider.
Morgenmad er kl 7 - hjemmelavet havregrød med smør og banan + vand i kop.
Frokost er kl. 10.30 (som i vuggestuen) - rugbrød med forskellig pålæg, minifrikadeller og grønt (som hun stort set aldrig rører) + vand i kop.
Snack efter lur kl. 13/14 - frugt og frugt.
Snack igen kl. 15.30/16, når vi henter hende - en bolle eller en figenstang.
Aftensmad kl. 16/16.30 - lasagne, kød og kartofler, laks eller andet.
Hun får et bad og nattøj på inden aftengrød.
Aftengørd er kl. 17/17.30 og er som regel mild havregrød fra æske.
Godnatflaske er kl. 18/18.30 - hun drikker typisk 150 ml og falder selv (for det meste) hurtigt i søvn bagefter og sover til cirka 6/7 om morgenen.
Generelt vil hun stort set kun have kød/fisk, og fordi hun har været syg mange gange efter hun er begyndt i vuggestuen, er vores fokus, at bare hun spiser, må hun selv vælge hvad.
Men det vil vi gerne væk fra.
Hun er helt normalvægtig med runde arme og strutmave, så jeg er ikke bange for hendes vægt. Udover at man jo bare gerne vil have at hun spiser (helst selv).
Jeg håber, du kan hjælpe med gode råd.
Vi har i øvrigt din madbog, så hvis du vil henvise til et særligt kapitel i den, vil vi nærlæse.
Kærlig hilsen
Lina