Brev:
Senere i seng - igen
31. oktober 2014
Alder:
17 mdr.
Senere i seng - igen
Kære Helen.
Min datter er begyndt at gå senere i seng igen, den er ca 21, her til aften 21.15. Jeg har forsøgt at putte hende tidligere, ved 20-tiden, som jeg har kunnet siden hun var 14 mdr, men der er hun slet ikke træt nu.
Mon der er en naturlig forklaring på det?
Hun sover som hun plejer om dagen, max 1 time hjemme og måske 1,5 i vuggestuen. Op mellem 6 og 7, hvor hun som regel vågner af sig selv (og stadig mange gange om natten, hun har også stadig mareridt eller bliver bange for mørket, så der er gerne en vågentid på en halv til hel time om natten også).
Kærlig hilsen H
Tillæg: Jeg skrev et indlæg i brevkassen i går, men er i mellemtiden kommet i tanke om forklaringen. Det er da pga skiftet til vintertid. For det begyndte søndag aften for en uge siden. Jeg skulle da have puttet hende kl. 19 i stedet for 20 som jeg plejer og så gradvist rykket det lidt frem. I stedet er hun nok blevet overtræt (for hun udviser stadig sjældent træthedstegn) og har nu i den forløbne uge vænnet sig til at når hun kom op og protesterede og græd så kom hun med ned i stuen igen indtil ca 1 time senere, hvor hun så var træt. Men det har jo så været svarende til 2 timer senere. Ups.
Jeg tænker, at jeg i dag vil putte hende, når hun er træt, og det er så nok ca kl. 21. Og så gradvist rykke det lidt tilbage til jeg forhåbentlig lander på ca kl. 20 igen, men at jeg tager et par dage hvor hun puttes hellere lidt senere men uden at hun kommer med ned igen, så det bliver en succes, og så derefter rykker det lidt. For i dag prøvede jeg kl. 19.30, men det duede jo slet ikke, så mon ikke det andet er bedre?
Kh. H