Brev:
De forbudte madvarer til børn under 2 år
25. oktober 2014
Alder:
11 mdr.
De forbudte madvarer til børn under 2 år
Hej igen Helen.
Tidligere har jeg skrevet til dig for at få afklaret hvilke fødevarer der er NO GO
for de små børn.
Vi blev enige om, at for børn under et år skal man passe på med saltet (og primært
købe nøglehulsmærkede produkter i den mad, man ikke laver fra bunden), rå
gulerødder og honning - og så de famøse nitrat holdige grøntsager.
Nu har jeg så fået at vide, at små børn under to år hverken må få rå æbler eller
kogte grønne bønner (haricots verts).
Min datter på elleve måneder æææææælsker begge dele og spiser dem med stor
glæde i bitte små hapsere som hun selv tager med fingrene.
"Må" hun ikke det?