Brev:
Kanel i vuggestuer og børnehaver?
25. oktober 2014
Alder:
11 mdr.
Kanel i vuggestuer og børnehaver?
Hej Helen.
Jeg mener at have læst et sted, at kanel er giftigt for børn under to år og
sidste gang til baby svømning var der to gravide som netop talte om dette.
I mit arbejde kommer jeg en del i børnehaver og nu som mor, kommer jeg selvsagt
som forælder i en vuggestue.
Både i børnehaver og vuggestuer serveres der uden tøven kanelsnegle til
fødselsdage og især i denne tid og fremover, risengrød med kanelsukker.
Så - jeg vil bare høre, kan det virkelig passe, at det er giftigt for små børn under to år og samtlige køkkener i diverse institutioner og forældre, der kommer med kanelsnegle, ikke ved det?
Eller er det en skrøne?
Tak