Brev:
Abrikoser og grød
6. oktober 2014
Alder:
6 mdr.
Abrikoser og grød
Hej Helen
Tusind tak for dit svar med en dagsplan for min søn. Det har endnu ikke for alvor hjulpet på søvnen, men rytmen i løbet af dagen er blevet mere stabil, og det er vi glade for. Vi håber og tror også snart det vender med søvnen.
Vi er også startet op med mos om aftenen som du anbefalede, og det er han glad for. Jeg tror også han bliver glad for morgenmåltidet, som vi starter med om en uge, når han fylder 6 mdr.
Jeg har lige et par spørgsmål:
1) Jeg har hørt at der er et højt indhold af svovl i gule abrikoser og at man derfor skal bruge økologiske til babyer. Hvad er din holdning til det?
2) Vil du anbefale at man bruger friske abrikoser frem for tørrede til abrikosmos - af hensyn til sukkerindholdet?
3) Du skriver i din bog, at man kan gemme halvdelen af grøden (fx majsgrød) til næste dag. Jeg er i tvivl om man så skal vente med at tilsætte modermælkserstatning i anden halvdel, til man varmer det op igen? Jeg bruger pulver blandet op i 1/2 dl vand.
4) Når man varmer grøden op på 2. dagen, er det så nok at varme op til spisetemperatur?
Mange hilsner
Stine