Brev:
Klynker hele tiden
28. september 2014
Alder:
6 mdr.
Klynker hele tiden
Hej Helen,
Jeg har endnu et spørgsmål til dig og håber at du igen har god råd til mig.
Det sidste 2 uger har min dreng ændret sig og er begyndt at være helt umulig. Han har for et par dage fået en tand, inden han fik den kunne jeg ikke mærke noget på ham. Jeg forbinder ikke hans klynke med tandfrembruddet for han er begyndt at klynke for 2 - 2,2/1 uge.
Han vil de sidste 2 uger ikke sove om dagen og spiser gennem hele dagen. Den plan du har lavet som forslag til os er gået helt i stå. Nu er han begyndt at sove ved 20-21 tiden, vågner altid ved 4 tiden og spiser og er så vågen igen kl. 7. Så vil han ikke rigtig spise kun klat spisning hele dagen. Dog spiser han altid ved 18 tiden en stor portion mos.
Han har lært meget på det seneste. Han kan nu rulle fra ryggen til maven (ikke omvendt endnu) Han begynder at lave kravle bevægelser ved at får benene under numsen. Når han ligger på ryggen skubber han sig bagover. Det er vi selvfølgelig glad for men så er han også begyndt at klynke/græde meget. Han kan ligge på maven og lege, lige pludseligt begynder han at skrige højt ikke fordi han vil spise, skiftes eller holdes. Selvom vi tager ham op og sidde græder han. Kun hvis vi går rundt med ham stopper han. Da min ryg er dårligt er det utroligt svært for mig.
Min mand siger vi bare skal lad ham ligge og klynke "ellers vender vi ham til at han får sit vilje hele tiden" men jeg kan ikke lytte til at han klynker (meget højt), så bliver vi uenig og han sige noget med "du lære ham at være på hænder hele tiden". Jeg er bare i tvivl, vil jo ikke lad ham være ked af det, og nogen gange kan jeg se min mand pointe. Jeg har langt hår og han vil gerne hive i det og når jeg ikke giver ham lov græder han.
Det er lidt hvad vi gennemgår nu, så mit spørgsmål er om du har nogle gode råd til hvordan vi skal håndtager situationen? Han skal ikke har sin vilje hele tiden så han ikke græder, men omvendt han skal hele ikke græde fordi han ikke må noget.
Glæder mig til dit svar.