Brev:
Baby sluger maden
19. september 2014
Alder:
10 mdr.
Baby sluger maden
Kære Helen.
Vi oplever at vores datter sluger maden i stedet for at tygge den.
Hun elsker at spise kogte grøntsager og brødhapsere selv, men selvom hun snart
er elleve måneder, kan vi ikke give hende eksempelvis agurk og andre hårde ting eller noget hun selv skal sidde med i hånden og bide af, for hun sluger det og vi har, desværre, oplevet mere end en gang nu, at hun holdt op m at trække vejret fordi hun fik noget galt i halsen.
Så vi tør simpelthen ikke give hende noget hun kan kvæles i, men samtidig vil vi jo gerne lære hende, at hun skal bruge sine gummer.
Vi sidder som to tosser og lavet overdrevne tygge bevægelser med munden, selv og siger til hende at hun skal tygge maden, men lige lidt hjælper det :)
Hvordan pokker kan hun lære at bruge sine gummer?
På en ufarlig måde!
Tak :)