Brev:
Stadig mælk i maden
19. september 2014
Alder:
10 mdr.
Stadig mælk i maden
Kære Helen.
Jeg har faktisk spurgt dig om det her før, men nu har vores datter udviklet sig til primært at ville spise selv med fingrene, fremfor at få mos, så nu spørger jeg igen:
Vores datter er snart elleve måneder og har hidtil fået modermælk og fedtstof i sin mos.
Nu er hun meget optaget af at spise selv, hun øver pincetgreb med sine små fingre og hun har fået en baby gaffel, som hun har forstået skal i munden, men sammenhængen mellem at der skal mad på og så i munden, er der ikke endnu, men det er fint nok, kan jeg læse mig til i din mad bog :)
Men det er jo så lidt svært at komme modermælk på grøntsagsstykker....
Jeg plejer at komme en smørklat over så hun stadig får lidt fedt, men hvad med det modermælk der?
Det skal siges at hun ikke er vænnet fra om natten endnu, så hun får bryst mere end de to gange i døgnet, du anbefaler - så gør det vel ikke noget hun ikke længere får modermælk i maden, også? Eller skal jeg stadig insistere på hun får mos også?
Hun får stadig modermælk i sin morgen øllebrød.
Tak :)