Brev:
Nyfødt i autostol?
3. august 2003
Alder:
1 mdr.
Nyfødt i autostol?
Kære Helen
Tusind tak for dit gode og yderst fyldesgørende svar. Jeg har endnu et spørgsmål:
Jeg er i tvivl om hvordan vi bedst transporterer baby hjem fra hospitalet. Jeg vil helst føde ambulant, så det er jo en meget "ny" en vi skal have med hjem i bilen.
Vi har købt et autostol der er beregnet til spædbørn (fra 0-13 kg.), men jeg synes alligevel det virker "forkert" at ligge en nyfødt i den. Er det bedre med en lift, der selvfølgelig også spændes fast i selen, eller er autostolen ok!. Jeg tænker her også på om baby kan holde varmen i en autostol, da det bliver i november.
Hvis du har tid ville jeg også meget gerne høre din holdning til hjemmefødsel, da det er noget jeg overvejer, men er noget usikker på.
Tusind tak igen
Kathrine