Brev:
Mad, gylp og rytme
9. september 2014
Alder:
5 mdr.
Mad, gylp og rytme
Hej Helen,
Tak for dit svar sidst, det gav mig ro.
Jeg har nu et spørgsmål angående hans madvaner og rytme. Håber du kan vejlede mig.
Min dreng får fuldt flaske ca. 5 gange om dagen. Jeg laver 210 ml men han spiser sjældent op. Der er ca. 30-60 ml altid tilbage. Vi var ved 5 måneders undersøgelse ved lægen for et par dage siden. Han sagde at han lå under kurven lidt, men ikke noget bekymrende.
For ca. 3 uger siden er vi begyndt at give lidt grønsagsmos. Vi har ikke givet hver dag, da vi havde gæster boende hos os i 2 uger. Min dreng bliver altid overrasket når han får mos i munden og laver sådan lidt "ad" ansigt, men åbner munden. Kun 2 gange har han spist op og det er kun 1/2 dl. Ellers kun et par skefulde efterfølgende med ca. 70 ml mælk.
Jeg vil gerne lave en rutine med mad. Jeg plejer at giv ham mos ved 18-19 tiden. Min søn gylper stadig og faktisk ret meget, er det normalt?
Jeg tror også at han er ved at får tænder, han har altid hans fingre i munden og når han spiser så flytter han flasken fra den ene side af munden til den anden. Han vil kun tager mam sutteflaske, men er stadig på nr. 2 str som er fra 2 mdr. til 4 mdr. Vi har købt str. 3 som er fra 4 mdr. men den går for hurtig til ham. Er det et problem?
Ellers kan jeg fortælle at han sover ved 21-22 tiden og vågner ved 7 tiden. Resten af dagen er det forskelligt hvornår han sover. Om dagen sover han mindst 2 gange ca. 1-1 1/2 time.
Håber du kan give mig en ide på en rytme til ham.
Hilsen mor til den dejligte dreng.