Brev:
Søvn, mad mm.
7. september 2014
Alder:
6 mdr.
Søvn, mad mm.
Hej Helen.
Jeg har en lille pige på snart 6 måneder.
Født til termin, en lidt hurtig fødsel, men ellers gik det fint. Da hun blev omkring de 3 uger begyndte hun at græde - rigtig meget. Flere timer dagligt. Samtidig fik hun meget svært ved at sove og sov kun 30 min ad gangen. Efter nogle meget hårde måneder, med både zoneterapi, fysioterapi og kiropraktor faldt der ro på. Det var en meget hård omgang for hele familien, da vi også har en dreng på 2,5 år, og jeg endte med en efterfødselsreaktion, som jeg stadig arbejder med.
Min lille pige sover stadig sjældent mere end 30-45 min ad gangen og jeg har prøvet alt for at få hende til at sove videre. Trillet, ladet hende ligge osv... Vi startede også tidligt med mad i håb om at det kunne gi hende ro på, men da hun er en bestemt dame, der helst ikke vil mades, får hun stadig kun 1 måltid og ikke mere ens 5-10 skeer. Hun 'gad' ikke amme mere da hun var omkring 5 mdr, så er nu fuldt på flaske. Hun spiser ikke så meget som man 'skal' men hun er alligevel en robust pige, så det er jeg ikke så bekymret for.
Vi har rigtig svært ved at finde en rytme og sidste del af dagen er nærmest bare overlevelse, da hun er meget træt, da hun ofte ikke sover mere end 2 timer i løbet af dagen.
Hun sover i øvrigt fint om natten, fra ca 19 - 6.00 med en flaske kl ca 01 og ca 4. 00
Har du nogen gode råd til hvordan vi finder en rytme, både med mad og søvn?