Brev:
Får min datter nok at spise
27. august 2014
Alder:
12 mdr.
Får min datter nok at spise
Hej Helen.
Min datter er nu 12 måneder og er begyndt i dp. Hun få morgenmad hjemmefra kl 6.45, da dagplejemoderen siger hun ikke vil spise morgenmad hos hende. Næste måltid er kl 10.30, hvor de får frokost. kl 14.15 får de eftermiddagsmad og hun får igen noget at spise kl 16/16.30 når hun kommer hjem. Vi spiser aftensmad kl 18. Hun er meget sulten til aftensmad, og bliver rigtig ked af det indtil vi skal spise. Vi overvejer at spise aftensmad kl 17.30. Hun får stadig en flaske til nat omkring kl 19.00, hvor hun drikker 200ml (ca). hun vågner normalt et par gange om natten, men er begyndt at kræve en flaske (har prøvet vand, men hun skriger bare. falder først til ro, når hun får mælk og drikker ofte 200ml).
Jeg været en del bekymret over, at dp ikke giver formiddagsmad, men dp siger, at hun íkke har oplevet ungerne har brug for det. Når vi går herhjemme har jeg prøvet at give hende formiddagsmad, men så vil hun faktisk ikke rigtig spise frokost.
Hun er en lille pige der er 80cm og vejer 9,2kg. hun har fået et knæk på både længde og vægtkurven da vi var til etårstjek, men lægen sagde det ofte var sådan (hun har ikke taget på de sidste 2 måneder) Hun er lidt tilbage med sin motoriske udvikling og er først begyndt at kravle dagen før sin et-års fødselsdag. men er ikke apatisk og fraværende, så hun virker ikke til at mangle noget.
Kan man vænne børn til at spise mindre, end de egentlig har brug for, eller vil de automatisk begynde at skrige på mad? hun er pylret siger dp, men det er mest, hvis hun går fra hende, eller hvis de andre børn er for meget omkring hende.
Jeg har din bog om mad og børn og har læst dit forslag til madplan, så det er ikke det jeg er ude efter :-)
Jeg håber du forstår mit spørgsmål og er med på min bekymring, da det kan være lidt svær at forklare
Hilsner Mig