Brev:
Vække hvis han sover meget længe?
18. august 2014
Alder:
10 mdr.
Vække hvis han sover meget længe?
Kære Helen.
Tak for dit sidste svar omkring putning, jeg synes allerede det er blevet nemmere at lægge vores søn efter vi har trillet ham i søvn noget tid og ikke båret rundt på ham til han sover. Vi har i mellemtiden også rykket ham ind på hans eget værelse og det går ok synes jeg, med 1-2 amninger pr. nat.
Det jeg vil spørge om denne gang er omkring hans lure. Han sover to lure om dagen. Formiddagsluren er ret ofte på 2 timer og middagsluren er på 1,5 time. Det er lidt længe for hans alder så vidt jeg kan læse mig frem til, bør jeg forsøge at gøre dem kortere? Skal jeg vække ham? Somme tider kan middagsluren også godt fortsætte to timer, så har han pludselig sovet 4 timer. Kan ikke finde ud af om jeg bare skal lade ham sove. Hvis det fx går ud over nattesøvnen?
Han bliver puttet til natten 20:30/21:00 og vågner som oftest 7:00/7:30 - nogle gange kl. 8.
Jeg har tidligere læst at du anbefaler at dagen starter kl. 7 - bør jeg vække ham om morgenen så der er en fast tidspunkt vi står op?
På forhånd mange tak!
Venligst,
Anne