Svar: D dråber
15. august 2014
Alder:
1 mdr.
Kære mor for 2. gang :)
Stort tillykke m at I har fået en lille ny - hvor er det dejligt! Og så en lillebror! Dejligt at høre, og dejligt at du skriver igen:)
Jeg følger sundhedsstyrelsens anbefalinger som lyder:
10 mikrogram (400IE) D-vitamin dagligt tilbydes børn fra 0-2 år.
Jeg synes ikke du skal give dit barn højere doser, heller ikke selvom du så "giver hver anden dag". Den øvre sikre grænser for dagligt indtag af fastsat til 25 mikrogram for børn fra 0-10 år og hvis du giver dit barn et produkt, som indeholder dobbelt dosis, så er der stor risiko for at dit barn får for meget. D-Pearls anbefales først til børn over 11 år, og jeg synes man bør følge denne anbefaling.
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske