Brev:
Mælk og væske nok?
9. august 2014
Alder:
9 mdr.
Mælk og væske nok?
Kære Helen.
Jeg har en glad og veltilpas lille pige, som jeg har ammet uden problemer indtil nu. Jeg har sådan nogenlunde fulgt dine vejledninger i forhold til, hvor meget og hvor tit. Nu står vi dér, hvor jeg lige så stille godt kunne tænke mig at kunne lade hendes far putte hende til aften en gang imellem, så jeg kunne være væk fra hende om aftenen også.
Hun bliver ammet inden putning, sen aften og tidlig morgen. Når hun rammer de 10 måneder har jeg planer om at udfase enten den tidlige morgenamning - det er vist den, hun er mest uinteresseret i, og når hun først er vågen bliver hun alligevel ikke lullet i søvn af at spise - eller den sene aften amning.
Vi har tidligere ikke kunnet få hende til at tage en flaske - og har heller ikke lyst til at begynde på det nu, hvor der er så relativt kort tid tilbage af modermælks-perioden, hvis vi kunne undgå det, men hun drikker glad og gerne af kop. Hvis hun skal puttes af hendes far, ville hun få erstatning af kop i stedet, men så kan hun jo nok ikke forventes at ville drikke 200 ml. Mit spørgsmål er derfor, om vi i de tilfælde skal supplere med noget modermælkserstatning i kop i løbet af dagen? Både i forhold til at få mælk nok og væske nok. Eller på anden måde? Vi har faktisk kogt hendes morgengrød på MME indtil nu, samtidig med at hun bliver ammet. Det er måske overkill? Vi er endnu ikke begyndt på aftengrøden, men den kunne jo være en måde at få et skud MME, når jeg ikke var der til at aftenamme? Vil jo bare gerne sikre mig, at hun får både mælk og væske nok.
Med venlig hilsen
- Nanna