Brev:
Igen, igen om det salt der
18. juli 2014
Alder:
8 mdr.
Igen, igen om det salt der
Kære Helen.
Dette er et opfølgende spørgsmål til dit sidste svar omkring salt i maden.
Altså ikke den mad jeg selv laver, der er det problemfrit ikke at tilsætte salt,
Men i købe mad, dvs rugbrød og pålæg, især.
Du skrev at jeg skal gå efter nøglehulsmærket. Det er ingen problem.
Når det er sagt, er der jo stadig salt i det pålæg der skal på hendes små brødbidder.
Uanset om det er helt ren Philadelphia uden tilsætning eller en æggesalat fx.
Skal jeg forstå det sådan, at hvis man bare ikke tilsætter salt i det mad hun får af familiens eget, så skal man ikke bekymre sig om den saltmængde hun vil få via købemad?
For hvis jeg 100% skal leve op til at hun ikke må få salt sit første leveår, så skal jeg jo selv til at stå og lære at lave leverpostej, naturel smøre ost osv. Det har jeg aldrig hørt om nogen der gjorde?
Jeg har købt nogle Hanegal postejer uden tilsat salt, men vild med dem er hun ikke og jeg oplever at det er stort set umuligt at finde andet pålæg uden salt.
Tak igen :)