Brev:
Mad - 6 mdr.
9. juli 2014
Alder:
6 mdr.
Mad - 6 mdr.
Hej Helen
Min søn er glad for mad :) Han bliver 7 mdr den 21. Og jeg er lidt i tvivl om, hvor meget søvn og mad han skal have! Lige pt gør vi sådan:
4/5 ammes og sover måske videre
Hvis ikke evt ekstra lur 6-6.40
Morgenmad 7/7.30- havregrød med frugtmos
Ammes og lur ca 9-9.30
Aktiviteter indtil frokost kl ca 11 - tun/torskerogn og grød eller avokado, agurk lidt frugt m.m
Ammes puttes til middagslur 12/13
Vågner 13.30/14 (i barnevogn kun 45 min)
(Her er jeg så i tvivl om han bør få lidt mad?! Han får som regel lidt frugt eller bryst)
Aktivitet indtil kl 16- ammes og sidste lur til ca 16.30/17
Aftensmad 17/18 grøntsagmos eller sftengrød eller øllebrød, evt frugt
Evt Gå tur - da han er meget pylret herhjemme
Tynd majsgrød ( i stedet for vælling, det gad han ikke) mens vi selv spiser aftensmad
Hygge, hvis han tillader det ;)
Pusle, nattøj, lægges 7.30/8 og sover så 8./8.30
Ammes flere gange om natten også :(
Så:
Får han nok søvn?
Får han nok mad - hyppighed, type?
Bør jeg droppe natamningen og hvordan?
Jeg er begyndt konsekvent at lægge ham ca på samme tidspunkt - er det ok? Savner så meget lidt forudsigelighed!
Han er meget lang tid om at falde til ro og græder en del selvom han ER træt og mæt? Er det blot fordi han ikke vil/kan sove - det er det samme om vi sidder og nusser ham eller går ud et par minutter??? Han kan ikke ammes i søvn, kun om natten :(
Jeg glæder mig til dig svar :)
Venlig hilsen
Luise