Brev:
3 mdr. - vil ikke have modermælkserstatning
13. december 2004
Alder:
3 mdr.
3 mdr. - vil ikke have modermælkserstatning
Jeg har en datter på 3 måneder, som bliver ammet.
Jeg kommer til at skulle være væk fra hende nogle timer inden alt for længe, men da jeg kun lige har nok til hende, har jeg ikke "råd" til at malke 100 ml. ud så der kan blive til et måltid mens jeg er væk. Derfor var planen at hun skulle have modermælkserstatning. Men:
Hun vil ikke have det (har prøvet både Allomin, Nan og profylac). Hun tygger nærmest lidt på sutten og vender den i munden, men spiser ingenting. Vi har prøvet at give hende både i starten af et måltid - og efter at jeg har ammet hende, men hvor hun stadig virkede lidt sulten.
Hun kan godt finde ud af at spise af flaske. Dels har hun drukket kamille, dels har vi prøvet at give hende 30 ml modermælk på flaske, og det spiste hun.
Hvad skal jeg gøre for at få hende til at spise modermælkerstatningen?
Håber meget at du har forslag til hvad vi kan prøve, for det er frustrerende at være den absolut eneste kilde til ernæring - specielt når jeg ikke ligefrem svømmer i mælk, og derfor ikke har muligheden for at malke ud.
Mange hilsener fra Mette