Brev:
Farvel til natbleen
19. maj 2014
Alder:
5 år
Farvel til natbleen
Hej Helen.
Vores datter er nu blevet 5 år, og hun bruger stadig ble om natten. Hun smed dag-bleen en måned efter sin 3 års fødselsdag, så vi havde jo nok forventet at natbleen fulgte hurtigt efter. Det gjorde den så ikke, men vi har heller ikke gjort noget for det. Vi har set tiden an, men nu synes jeg måske, at den snart skal væk. Eller hvad? Det er vel egentlig en fysiologisk modning, vi venter, så kan vi "presse" lidt på?
Natbleen har været tør et par gange, inden for de sidste to år, men aldrig flere dage i træk. Faktisk er den meget tung om morgenen, og hun trænger heller ikke til at tisse, når hun står op. Ofte kan det blive langt op af formiddagen, inden hun skal tisse.
Når hun skal i seng, får hun et glas vand med ind til sengekanten, så hun selv kan tage noget at drikke, hvis hun bliver tørstig. Vi oplever, at hun er meget tørstig efter aftensmad og indtil hun skal i seng, og det skal jo selvfølgelig ud igen. Skal vi til at stoppe med at tage vand ind på værelset?
Kan en mulighed også være, at tage hende op på toilet, når vi selv går i seng? Eller er det en dårlig ide?
Håber du kan hjælpe os.
Med venlig hilsen
Lillepigens mor